آوید نیوز: مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست مشترک اعضای شورای معاونان اداره کل و مدیران، روسا و اعضای شورای معاونان آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: مدیریت تحول گرا، لازمه ارتقای کارایی و پیشرفت در امور است.
احمد اسکندری نسب با تاکید بر لزوم ایجاد تحول در زمینه های مختلف به منظور دستیابی به نتایج مطلوب، گفت: مدیریت تحول گرا مدلی از مدیریت است که با صداقت، درستی و انصاف توام است، انتظار بالایی از عملکرد کارکنان دارد، اهداف مشخصی را تعیین می کند و با هم افزایی و همدلی در راستای تحقق اهداف می کوشد.
وی افزود: در بسیاری از زیرساخت های آموزشی و پرورشی نیاز به این نوع مدیریت داریم که اگر با نظارت اصولی هم همراه باشد، چالش برانگیز می شود و برای رسیدن به مقصد، رهبر باید راهبری موثری داشته باشد تا اثربخشی فعالیت ها را رقم بزند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان حرکت بر اساس برنامه و نقشه راه را برای بهبود فرایندها ضروری دانست و گفت: در سند تحول بنیادین که نقشه راه آموزش و پرورش است، چندین مرتبه به واژه “تحول” اشاره شده که نیاز است هم در برنامه ریزی ها و برنامه درسی تحول داشته باشیم که منجر به افزایش اثربخشی جریان یاددهی-یادگیری و تربیت دانش آموزانی مومن، خداجو، خلاق و مسئولیت پذیر می شود و هم نیاز به تحول در مهارت های معلمان با ارتقای شایستگی های حرفه ای آنان داریم و مهم تر از همه نیاز به تحول در مدرسه داریم که مدرسه ما مدرسه ای ایمن، زیبا، بانشاط، سرزنده و قانون مدار باشد و این مدرسه سبب ایجاد پیوندهای عمیق با جامعه اطراف به عنوان کانون تربیتی محله و نهادی رشد یافته شود.
اسکندری نسب به نقش امید در تحقق اهداف هم اشاره کرد و گفت: امروز می آید تا امید را در دل ما زنده کند، پس باید بی خیال دیروز و دیروزها، امروزمان را بسازیم و برای عملی کردن اهداف تلاش کنیم.
وی با بیان این که سه ماه از شروع سال تحصیلی می گذرد، اظهار داشت: بعد از این سه ماه دیگر نباید دغدغه دسترسی دانش آموزان به ابزارها و زیرساخت های آموزش غیرحضوری را داشته باشیم، پس از این سه ماه باید روی کیفیت کار کنیم و در گزارش های دقیقی هم نتیجه این کیفیت بخشی را منعکس کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: نباید اجازه دهیم که بحران کرونا باعث شود افزایش دانش آموزان بازمانده از تحصیل را داشته باشیم، نسبت به ثبت نام دانش آموزان تارک تحصیل نباید بی تفاوت باشیم و از ظرفیت آموزش از راه دور و طرح “آبا” در این خصوص باید استفاده شود، هر چند که بسیاری از معلمان جهادگر هم هستند که حاضرند داوطلبانه آموزش از راه دور را انجام دهند.
اسکندری نسب گفت: مدرسه باید فعال باشد، درب مدرسه نباید بسته شود، مگر این که تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا باشد، هرچند بسته بودن درب مدرسه هم چیزی از فعالیت و مسئولیت ما کم نمی کند بلکه رسالت ما سنگین تر می شود.
وی تصریح کرد: مدیران کم کار در مدارس باید برکنار شوند، همه موانع را برای انجام فعالیت بهتر باید کنار بزنیم و برای حصول نتیجه ممتاز جدیت داشته باشیم و فراموش نکنیم که در، همیشه به روی کسانی باز می شود که جسارت در زدن داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: برای موفقیت باید تیم همراه و خلاقی داشته باشیم و بازدید از مدارس توسط معین ها از طریق نظارت میدانی انجام شود و همه تلاش کنیم تا آموزش و پرورش را به نهادی خلاق و پویا تبدیل کنیم.